Monesti viikossa meidän perheen illan ruokasuunnittelu alkaa miehen kanssa jo aamupäivällä töiden lomassa. Välineenä on Skypen chatti, jota joudun pitämään töiden takia päällä koko ajan. Olen sallinut työ-skypeni kontakteihin yhden poikkeuksen, ja se on mies, kaikki muut ovat työhön liittyviä kontakteja.

Skypen perheen sisäinen keskustelu on hyvää ajatusten virtaa ja monia asioita tulee "puhuttua" tai muistutettua ja jopa keksittyä yhdessä keskellä työpäivää, ilman suurempia ponnistuksia. Välillä tekstiä korostetaan pirunsarvilla, hymynaamoilla tai lähestyvän loman kunniaksi drinkki-lasilla.

Eilisen chattihirstoria on tälläinen:

Minä klo 9.17:

pitäiskö tänään grillata jotain?

esim joku kala :)

ja syödä pihalla..

Mies klo 10.26:
Kala voisi olla tosi hyvä, mutta muistatko että minulla on sählyjengin vanhempainkokous 17:30-19:00? Ja se voi hiukan venyä mahdollisesti...

Minä 10.52:
no enpä muistanut..

shit

no kalaa huomenna?

teen lapsille vaikka lihapullia..

mies: klo 12.13
Niin. Tai eihän kalan grillaamisessa mene kovin kauan jos voitte ostaa sen niin voin tehdä kun tulen. Haittaako jos syödään vasta klo 20 tai vähän sen jälkeen?

Minä 12.14:

ei mua haittaa :)

kun on niin kuuma

 jos laittais lohta ja vihanneksia

Mies 12.14:
Hyvä!

Minä klo 12.14:
 eli mä voin mennä kauppaan tarhan kevätjuhlan jälkeen..

Mies klo 12.14:
Jep! Mieluiten kokonainen lohi (perattu tietty) ja paino kilosta ylöspäin. Vähän sitruunaa ja tilliä, muuta ei tarvita. Ehkä voisi tehdä niitä pieniä pariisinperunoita paistinpannussa ja grillata myös tomaatteja? Eli tomaatteja ja aurajuustoa!

---

Ja näin on kauppalista ja illallinen syntynyt. Välissä on hoidettu työasioita puolin ja toisin, mutta keskustelu illallisesta on pysynyt käynnissä aamupäivän..

Ja tälläisiä herkkuja syötiin tarjoiltuna:

 

Maistuis varmaan teillekin?